vineri, mai 26, 2006

O zi obisnuita de lucru

Ne-au impus oare marile corporatii un stil de viata ? Un nivel al asteptarilor sau o scara de excaladare sociala ?

"O zi obisnuita de lucru Te trezesti, Nokia, Colgate, Nescafe, Hochland, Orbit. Renault, Compaq, Epson, Nokia, Nokia, Nokia. McDonalds, Coca-Cola, Orbit. Compaq, Epson, Nokia, Nokia, Nokia. Renault. Tuborg. Tuborg. Tuborg-Tuborg-Tuborg-Tuborg. Nokia... Nokia. Durex. Colgate. Te culci ...esti clar numarul 1 ///"

Am primit la un moment dat pe messenger ceea ce am citat mai sus si mi-a venit ideea de a stoarce din acesta modelul de viata cotidian:

Nu mai folosim ceasuri clasice, nu mai folosim ceasul biologic ... e suficient sa avem un "ceas desteptator mobil" ... de care ne putem folosi oriunde: la un "one night stand", intr-o delegatie si hotelul aferent de mana a 3-a, etc.

Nu ne mai intereseaza ca mancam doar o data pe zi si atunci seara pentru ca suntem salvati inainte de culcare sau imediat la trezire de progresele stiintei stomatologice; nu trebuie sa mai avem noi grija de noi, o face Colgate in locul nostru !

Daca trebuie sa ne conformam social unui program de lucru, atunci avem nevoie de un katalizator al acestei conformari si ce poate fi mai eficient decat o cana de ness imensa care ne face sa aratam ca scosi din tipla pentru a da bine ?in the office? ?

Ah, da , alimentatia sanatoasa ! Nu-i asa ca nu mai conteaza cate E-uri sunt trecute in registrul unei mese rapide de dimineata atata timp cat ne rezolva o problema si asa neimportanta intr-o lume rasturnata a lui Maslow ?

Dimineata fiind din ce in ce mai scurta, o a doua vizita la prietenul Colgate isi arata ineficienta, dar suntem salvati de un alt prieten scos din jobenul vietii moderne ?4 the last minute? !

Intr-un oras plin de praf si inghesuiala in mijloacele de transport in comun, bicicleta sau echivalentul mai putin ?enviromental-friendly?, scooterul, nu par a constitui o alternativa pentru ambitiile noastre de a parvine pe scara sociala. Nu ai masina, eventual una in voga, nu existi !

Hmm, se pare ca am ajuns la birou. Deschid calculatorul si m-am linistit; nici un mail nu-mi tulbura existenta mea conformista, totul curge conform planului, mai am de stat 8 ore si mai pun cativa RON in calculele mele financiare.

Dar stai, oare n-am stat prea mult pe scaun ? Daca cineva din birou o sa spuna ca ma joc in loc sa muncesc ? Hai sa printez ceva si sa ma integrez in circuitul natural al plimbatului foilor prin institutie !

Eiii, e deja ora pauzei de masa, nu mai am hartii de plimbat, cativa colegi au plecat deja din birou si eu ma simt izolat. Nu-i nici o problema, ma salveaza agenda telefonului mobil; ori imi caut un companion pt pauza de pranz, ori mai pierd timpul la telefon, eventual convorbiri platite de institutie ...

Am rezolvat-o .... nimic la orizont pt o pauza de masa interesanta, poate maine. Oricum natura isi cere drepturile si chiar daca as vrea s-o fentez nu da bine in fata colegilor sa fiu singurul prost care nu pleaca din birou in timpul pauzei. Ce sa fac ? ... Ah ..da ... fastfood-ul de la colt, trec in fuga, ma fac mult prea grabit pt a manca singur la un restaurant si comand cu o mima stresata un hamburgher pe care il voi manca senin pe o banca din parc sau in drum spre birou!

Daca tot am rezolvat cu mancarea, oare ce s-ar asorta la meniul asta ? Pot parea un taran prost daca imi iau un pahar de vin sau un iaurt ... neeee , nu-i bine ... poate lichidul ala rosu de pe ambalajul mancarii e facut sa fie consumat la pachet .... nimic iesit din comun, sau poate ar trebui sa ma razvlatesc putin si sa iau o apa plata produsa de aceiasi multinationala ?

Ok, am mancat, am bout si asta e ... trebuie sa imi aranjez costumul pt inca nishte ore obligatorii ... cine m-a pus sa-mi murdaresc dintii ? ... cum pot sa ma spal pe dinti la birou ... nu merge !!! ... lasa ca stie un prieten vechi o solutie !

Camasa e inapoi in pantaloni, cravata e perfect pe centrul corpului, nu-mi ramane decat sa fiu atent sa nu ma pun pe haina cand revin la calculator ! ... nici de data asta n-am primit vesti neplacute, am scapat si azi, nu trebuie sa stau dupa program !!! Cateva miscari din mouse, cateva taste apasate si scap !

Hmmm, iar se uita colega aia nervoasa la mine ca si cum nu fac nimic; mai printez cateva foi ...

S-a facut deja juma de ora inainte de spart usa si nu stiu daca a ramas aceasi ora si acelasi bar de intalnire cu prietenii ... hai sa aflu; agenda, mobil ...nu, mai bine telefonul institutiei ... gata ... s-a rezolvat ... sunt salvat ... inca o seara in care nu-s obligat sa ma uit pe ascuns la tv si sa mint ca m-am distrat !

Trebuie sa-mi iau masina, maine dimineata am nevoie sa vin tot in costum la munca ... lasa ca vad eu ce fac cu politia !

Gata !!! In sfarsit, cea mai asteptata parte a zilei a venit ..ufff cat de greu a trecut timpul ... dar a meritat, nu ? ... un mic sacrificiu pt a demonstra ca-mi pot permite sa ma imbat intr-un bar scump .. nu contezaa daca berea e proasta sau nu, daca e singura din raft, atat timp cat e scumpa si eu platesc la toata lumea !

Dar parca e cam apatica atmosfera ... hai sa sunam cateva prietene ...Offf ... s-au casatorit ...Noroc de cinstea pe care am facut-o tuturor ...Doar nu credeati ca am platit de fraier, nuuuu .... era pt blonda din coltul barului... era un mesaj ! Ok, bariera simpatiei a fost trecuta ... acum glumim si nici nu ne dam seama cate chestii ieftine ne ies pe gura ...dar e mai bine asa ..doar nu vrem sa ne doara capul inutil !!!

Stai! Oare colegul de apartament are ceva programat ? ... tre sa rezolv chestia asta : oare ce numar are ...ah la naiba ..trebuie sa platesc eu ... nu mai sunt la birou ! E, hai ca merita blonda asta sacrificiul ... S-a rezolvat ... am o casa numai a mea ... pot sa si mint ca e proprietate personala ... sunt solvabil pana la capat ... doarme in deplasare de data asta !

He, he, he ... sta deja la dreapta mea in masina ... ce bine ca mi-am luat ultimul model ! Hai sa pun benzina ... doar n-as fi vrut sa opresc ca taranul la farmacie ! Berile, masina, costumul si casa proprietate personala fac ultima cheltuiala utila ...

Doar n-o sa ma faca o seara fericita sa uit de dintii mei frumosi, nu ?

Totul e sub control, stilul meu de viata e perfect: masini, lux mimat, job bine platit, prieteni utili, alte persoane care se bucura de alegerile mele ... ufff cat de bun sunt ... doar un pic de compromis si conformare e tot ceea ce-ti trebuie pentru a adormi fericit !!!

Niciun comentariu: